zenADrelax gebruikt cookies om je ervaring te verbeteren. Meer info.

Persoonlijk traject: “Van stress naar rust: een reis naar zelfontdekking en welzijn”

In onze hedendaagse samenleving, waarin de eisen en verwachtingen voortdurend toenemen, is de dreiging van burn-out een schaduw die over velen hangt. Als zelfs gewone dagelijkse taken je overweldigen, als je onverklaarbaar cynisch bent terwijl dat helemaal niet in je aard ligt, of als je bepaalde taken minder goed kan uitvoeren dan voorheen dan is het tijd om op de rem te gaan staan, voordat de lichten helemaal uitgaan. Burn-out gaat verder dan simpelweg overwerkt zijn; het is een aandoening die emotionele, fysieke en mentale uitputting teweegbrengt.

Iedereen is vatbaar voor Stress: Stress kan uit verschillende bronnen komen, waaronder persoonlijke uitdagingen, zorgen van diverse aard, of bepaalde levensomstandigheden. Voor iedereen die stress ervaart en wil leren hoe hier op een gezonde manier mee om te gaan heb ik het traject “Van stress naar rust: een reis naar zelfontdekking en welzijn” ontwikkeld. Ook als je er al middenin zit, biedt het programma ondersteuning bij het herstelproces en helpt het bij het ontwikkelen van vaardigheden om toekomstige stress te voorkomen.

“Spanning is wie je denkt dat je zou moeten zijn. Ontspanning is wie je bent.” – Chinees gezegde

In mijn benadering hanteer ik steeds een holistische aanpak waarbij jij als mens als één geheel wordt gezien. Burn-out veroorzaakt klachten op fysiek, mentaal en emotioneel niveau. Daarom werk ik met jou samen op deze drie fronten, zodat je leert jouw stress te beheersen en je opnieuw ontspannen en evenwichtig in het leven staat.

De belangrijkste elementen zijn:

  1. Ontspanning: Ontspanning speelt een cruciale rol bij het doorbreken van de vicieuze cirkel van langdurige stress. Het blijft gedurende het programma prominent aanwezig om het autonome zenuwstelsel in balans te brengen en positieve emoties te bevorderen.
  2. Stressbeheersing: We onderzoeken wat precies jouw stress veroorzaakt en hoe het je beïnvloedt, jouw persoonlijke stressformule.
  3. Herkennen en omkeren van beperkende overtuigingen: Identificeren van beperkende overtuigingen en ze tijdig herkennen, zodat je niet op automatische piloot functioneert maar de regie in eigen handen kunt nemen.

Het traject omvat aangepaste oefeningen en werkvormen, afgestemd op jouw behoeften. Medicatie of dure apparatuur zijn niet nodig, wel jouw actieve medewerking. Wees bereid dagelijks 10 tot 20 minuten met dit programma bezig te zijn. Hoofdzakelijk is dat ontspannen met een ontspanningsoefening. Daarnaast ook observaties en reflecties over bepaalde dingen die in de sessies naar boven gekomen zijn.

Jouw 3-in-1 begeleider

Als ontspanningscoach leer ik jou diverse technieken om te ontspannen. Samen bespreken we welke oefening het beste bij jou past en welke je zelfstandig kunt voortzetten.

Als shiatsu practitioner breng ik je tijdens sessies tot diepe rust, waarbij jouw natuurlijke vermogen tot fysieke en mentale regeneratie wordt ondersteund. De rustgevende Shiatsu-sessies helpen je te ontspannen en stellen je in staat om je lichaam terug met liefde waar te nemen.

Als stress-coach kan ik je assisteren bij het identificeren van onbewuste gedachten en overtuigingen die jouw leven beïnvloeden. Ik ondersteun je bij het neutraliseren of omkeren ervan met verschillende werkvormen uit embodied coaching, Voice Dialogue, NLP (neurolinguistic programming), transactionele analyse en meer. Deze werkvormen zorgen ervoor dat  inzichten niet enkel op rationeel niveau doordringen, maar ook echt tot in je hart en ziel doorwerken.

Het doel van het traject “Van stress naar rust: een reis naar zelfontdekking en welzijn.” is om te herstellen van de gevolgen van langdurige stress, het verhogen van jouw veerkracht en het beheersen van toekomstige stress met nieuwe kennis en vaardigheden. Het traject is ontworpen om je te begeleiden naar een leven dat zowel rustig, ontspannen als dynamisch is, en vrij van stress.

De voordelen voor jou:

  • Je leert jouw persoonlijke stressprikkels identificeren
  • Je leert stressmanagmentvaardigheden voor een betere respons
  • Je leert ontspannen waardoor stressgerelateerde symptomen verdwijnen
  • Je leert gezonde grenzen stellen
  • Je buigt negatieve denkpatronen om naar positieve
  • Je creëert een betere work-life balance
  • Je ervaart opnieuw rust en ontspanning.

Wil je deze verandering ook doormaken? Klik dan hier om een afspraak te maken voor een Stress Impact Meting, waarin we samen de mogelijkheden bespreken.

Hartelijke groeten, Armgard

 

Het traject:

Het programma wordt afgestemd op individuele behoeften en omvat doorgaans 5 tot 10 sessies van elk 2 uur. In de beginfase vinden de sessies plaats met tussenpozen van één tot twee weken. Naarmate het programma vordert, worden de tussenpozen aangepast op basis van de individuele ondersteuningsbehoefte en nemen ze geleidelijk toe.

Voordat de sessies beginnen, starten we met een gratis online intake, waarbij we je klachten bespreken. Tijdens deze intake worden ook je doelen en het traject uitvoerig besproken. Pas daarna beslis je of je wil deelnemen.

In de eerste sessie voeren we verschillende beginmetingen uit. We kiezen samen een geschikte ontspanningsoefening om thuis zelfstandig verder mee aan de slag te gaan.  Je ontvangt ook een eerste shiatsu-sessie met focus op je klachten waarbij je de heilzame werking van diepe ontspanning zal ervaren.

In de volgende sessies werken we verdiepend op fysiek, mentaal en emotioneel vlak. Tijdens de 5de sessie doen we een tussentijdse evaluatie in vergelijking met de beginmeting, waarbij het programma eventueel bijgestuurd wordt.

Vier weken na de laatste sessie volgt een boostersessie om ervoor te zorgen dat je de opgedane vaardigheden en strategieën effectief kunt blijven toepassen in je dagelijks leven.

 

Neem contact op met mij voor een een aangepaste offerte